Joehoe! Ons pa en ma zijn er bijna! - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu Joehoe! Ons pa en ma zijn er bijna! - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu

Joehoe! Ons pa en ma zijn er bijna!

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

07 Juli 2007 | China, Beijing

Geachte aanwezigen, beste jongelui.. (wie zei dat ook alweer altijd??? Was dat niet baardmans van het Frencken?)
Het spijt me melden dat ik bijzonder weinig tijd heb vandaag... Zucht.. The word is out that Gijsmans vertrekken zal en dat betekent afscheid nemen en het dagelijks 16 maal mogen aanhoren van: "I will really miss you." Dat zeggen zelfs de buschauffeurs en de medewerkers van MacDonalds tegen me, wie ik slechts eenmaal heb gesproken in mijn leven. Dit is misschien lichtelijk overdreven, maar niet eens zoveel!! Vraag het Keeso en Marjo de Hobbits maar over een ruime drie weken. Ik heb mijn eerste afscheids-cadeaus al binnen en dat zijn wel hele coole meteen. Het is hier in om traditionele Chinese zaken te geven als afscheidsaandenken. Dat is trouwens met alles: traditioneel Chinees. (het is nu watermeloen-tijd en nu is iedereen's favoriete fruitsoort.. u raadt het al..)
Het is iig heel erg goed voor mijn zelfvertrouwen allemaal.

Yep, ons ouders gaan op mijn (en Ivo's!)verjaardag door de douane met veel te weinig bagage en een illegale hoeveelheid kaas om de middelste zoon in het verre China te bezoeken. Het is de ideale tijd ervoor, want ik ben behoorlijk vrij deze periode.... Het weer is ook ideaal met zon, een licht briesje en 38 graden gemiddels. Ik zweet hier meer dan een steenkolen-schepper op een schip dat steenkolen-scheppers nodig heeft voor het steenkolen-scheppen.(ok, ik word weggeroepen.. voor een noodgeval: Have no fear... Gijs is here..) Morgen maak ik dit af!!!! Het wordt heel leuk!!


Zo ben weer online. Dat is net even wat minder praktisch geregeld nu ik niet meer op mijn eigen kamer daarvoor terecht kan. Het abonnement is ermee opgehouden en een nieuw halfjaar-abonnement is niet aan te raden. Ik loop jammerlijk krom van de spetterpoep en moet 'helaas' zeggen tegen mijn tweelingbroer. Ik red het niet om de tour-poole af te leveren.. het was dat of dit. Mijn oprechte felicitaties dan maar met je 28e verjaardag. Ik hoop dat iedereen je toch heeft weten te vinden op 07-07-07??!!!

Ik ben trouwens net terug uit een ander deel van de stad. Omdat ze hier proberen wat meer beschaving bij te brengen, zijn ze sterk aan het opletten dat het er hier wel netjes uit ziet. Een van de zaken waar aan gewerkt wordt, is het niet meer buiten eten op straat. Dan wordt het immers altijd een zooitje. Dus de politie gaat 's avonds laat met een stoet aan politie-wagens de straat af om alle stoelen en tafels in beslag te nemen. Wel een apart gezicht was dat!
Inmiddels hebben we twee nieuwe huisdieren.. zo'n salamander die ik in Sri Lanka ook vaak ben tegengekomen boven op de muur, en een kitten. Dat is echt tijgertje en heet Mao.. Ik heb haar op straat gevonden en ze is ongeveer drie maanden uit. Waarschijnlijk veel te jong weggehaald bij haar moeder. Dat blijkt omdat ze elke kans die ze krijgt aan mijn tepel wil hangen!!! Mao!! Auwo!

Voor onze ouders is alles geregeld inmiddels. En we blijven toch flexibel in het programma. Ik heb dus niet zo heel veel werkdagen meer te gaan en van sommige klassen heb ik al afscheid mogen nemen. Daar zijn de Chinezen niet goed in hoor... Ik krijg maar niet uitgelegd dat je iemand pas kunt missen als hij of zij er dus feitelijk niet meer is. Ook krijg je steevast de vraag: "Wanneer kom je dan weer terug?" Uhm.. niet snel... Daar hebben ze dan niet zo snel een antwoord op. Rare jongens...

Het regenseizoen is hier inmiddels begonnen en dat betekent in de avond veelal onweer. Bijzonder cool eigenlijk.. het kan hier flink spoken! Over spoken gesproken: mijn bazen daar heb ik dus echt minimaal contact mee. Die vrouw verdwijnt soms weken aan een stuk en hij praat amper met me. Geen problemen mee. Maar vreemd blijft het wel.

Ik had nog een flink lijstje met leukigheden... maar ik trek het even niet meer. Ben kapot en morgen heb ik mijn energie nodig. Sorry!

Dikke zoen... en ouders: reis veilig!

Gijs

  • 07 Juli 2007 - 13:16

    Epko:

    Dear Gijs-Man
    Laat ik eens een van de eersten zijn: VAN HARTE met je 28e (!) verjaardag.
    Veel plezier met de familie, doet ze de groetjes en geniet ervan.
    ep&ko

  • 07 Juli 2007 - 17:31

    Inge:

    Handig al die traditionele chinese afscheidscadeautjes. Hoef je niet meer op jacht voor souveniertjes!

    Wij kunnen nu beginnen aan de stapels leesvoer over China, die je ouders nu niet meer nodig hebben. Maar morgen eerst deel 2 van je verhaal natuurlijk....

  • 08 Juli 2007 - 12:54

    Opa Horn:

    Zo te zien ben je al volop in feeststem-ming en dat is goed. Nog één nachtje slapen en dan kun jij jezelf gelukwensen. Wij zullen het hier doen en daarbij aan jou denken. Verder wensen wij jou de komende weken veel plezier toe en aan het einde een voorspoedige terugreis. Tot ziens en groeten van Tineke en opa.

  • 09 Juli 2007 - 14:40

    Frans:

    He Gijssie!!

    Van harte proficiat met je verjaardag. Maak er een leuke dag van met je ouders met veel Chinese wijn en Nasi!! Tot snel!

  • 09 Juli 2007 - 14:45

    Frans:

    Gijssie, nog ff iets anders... Bekeek nog eens je foto met de rode vlaggen met uitleg. Je zit toch in Beijing en niet in Moskou???? ;)

  • 09 Juli 2007 - 15:46

    Boy:

    Dude!

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Jouw dag is inmiddels al weer om maar ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad!
    Veel plezier met je ouders en geniet van de laatste weken!! We'll keep in touch!

    Groeten

    Boy

  • 09 Juli 2007 - 17:11

    Ivo:

    Hey Gijs van harte man met je verjaardag. Werd er even aan herinnerd om 04:30 dat Ivo jarig was en dus jij ook toch? ;-) Volgens mij hadden je ouders de verkeerde Ivo te pakken in de gsm. Pfff.. die techniek ook he! haha. Dus bij deze Ivo, namens je ouders gefeliciteerd! Gijs jongen geniet van je verjaardag en tot ziens!

  • 10 Juli 2007 - 09:01

    Mariska:

    Hey Gijs, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag man! 28 alweer! Het blijft leuk om je verslagen te lezen en al heb ik er vaak geen tijd voor, toch lees ik ze uiteindelijk meestal wel.
    Veel plezier met je ouders daar in het Oosten! Have fun!
    Groeten vanuit Almere!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Gijs

Ik verblijf voor 2,5 maanden in India voor mijn werk. Na mijn jaar in China is dit weer een ervaring waar ik af en toe wat over kwijt wil. Genoeg avonturen te beleven! Ik heb sinds kort ook mijn Skype geactiveerd, dus als je dat leuk lijkt: voeg me toe en dan regelen we via sms / whatsapp / email wel een mooi tijdstip om te bellen. Letten we wel even op de 4,5 uur tijdsverschil! Veel leesplezier! Gijs

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 35951

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 17 Januari 2015

Expat in Hyderabad

Landen bezocht: