Bijna Jarig! - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu Bijna Jarig! - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu

Bijna Jarig!

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

15 Juni 2007 | China, Beijing

"Bijna Jarig...?? Dat valt toch ook wel mee??!", denkt Ivo nu vast bij zichzelf. En Masja denkt nu beslist: "Maarruh, ik ben eerst nog aan de beurt op de 28e van deze maand!"
Ik kan jullie geruststellen: dat is ook zo.

Toch wil ik de geïnteresseerden er even op attent maken dat we op 9 Juli dit jaar jarig zijn. Ik weet dat papa en mama op deze dag hun reis richting het Verre Oosten starten. Ze zullen mij daar vast ook nog wel tegenkomen en daarom dacht ik dat het wel leuk was om hen wat verjaardagskaarten mee te geven... voor mij dus. Ivo mag het met jullie in levende lijven doen. Jullie zijn hierbij uitgenodigd op de Rembrandtlaan, omdat daar dus toch niemand is verder op die dag... :-)
Een persoonlijke boodschap van jou zal veel voor me betekenen, dus schroomt u niet om iets te sturen naar:

Gijs Horn
Rembrandtlaan 63
4907 NM Oosterhout
China

Over minder dan een maand kan ik dus lekker Nederlands gaan lullen op de straten van Beijing. Zal ik ook eens keelgeluiden gaan produceren! Het is serieus wel cool, omdat ik dan weer eens lekker moet gaan nadenken over hetgeen er hier allemaal gebeurd om me heen. Ik neem het inmiddels grotendeels voor lief. Het China laten zien, zal me ook meer laten onthouden ervan.
Zoals eerder vermeld is het verkeer hier dus iets wat ik dus nog echt niet voor lief neem. Ik neem sinds gisteren daar ook echt actief aan deel. De Chauffeur is hem inmiddels ook gepeerd.. en we moeten twee keer per week toch echt naar Nankou. Have no fear, Gijs is here! Die heeft trouwens wel een beetje fear, want ik vertrouw wel op mezelf, maar dus mooi not op die andere wegmisbruikers. Het is serieus net een computerspel. Iedereen racet om de langzamere vrachtwagens heen over superslechte wegen. Gisteren weer een ongeluk gezien: het voorste deel van een vrachtwagen was op een brug door de railing (van steen) heen gegaan en het gewicht van de oplegger zorgde ervoor dat hij niet het ravijn in is gevallen... Je bent echt nergens veilig op de weg. We hoeven nog maar vier keer naar Nankou, maar een paar kaarsjes in de Sint Jan lijken me wel op zijn plaats.

Het werk begint nu heel snel een stuk saaier te worden. Heel veel klassen zijn ermee opgehouden. Het weekend-programma is er nog wel, maar verder bitter weinig. De avondklassen in Nankou bij een fabriek waren deze week mijn enige klassen. Dus dan blijft er genoeg tijd over voor mezelf! Ben een natuurtalent in het masseren (dit zijn een keer niet mijn eigen woorden!) en spendeer veel tijd met mijn Chinese buddies. Heb vandaag mijn ticket opgehaald.. dat was ook een heel avontuur. Heb nu wel een goedkoop ticket en zal denk ik met pa en ma aankomen op schiphol. Het is iig op de 30e. Hoef ik mijn visum ook niet meer te verlengen. De dame van het reisbureau die ik nodig had voor een fixe korting is wel compleet gestoord: drie keer gezien en ze heeft al aan haar moeder gevraagd of ze met mij zou mogen trouwen!!! Ze heeft ook al tegen haar vriendinnen verteld dat ze nu een vriendje heeft... Oh my God!! Kijk, als we nu een keer getongworsteld zouden hebben... allaah. Dan heb ik er natuurlijk alle begrip voor.. Dan zou het universeel als logisch kunnen worden aangemerkt. Maar zelfs dat nog niet eens. Kom me maar snel ophalen mama!!!!! :-)

Neen hoor, ik houd het hier nog wel vol. Begint wel een beetje warm te worden, maar daar raak je eerlijk waar snel aan gewend. Je hebt hier alleen nergens een zwembad of iets. Veel douchen dus. 's Avonds is het hier wel goed te doen eigenlijk. Iedereen is dan ook op straat. Met al die super eetmogelijkheden overal is dat prima en gezellig bovendien. Het is hier om 20:00 donker en om 04:10!!!!!! licht. Eem goede tip lieve ouders is dan ook om die oog-toedek-dingen die je in het vliegtuig krijgt, mee te nemen. Het is bijzonder vervelend om steeds om tussen 05:00 en 06:00 wakker te worden omdat het te licht is. Dan is 08:00 ineens uitslapen!!

Ik houd het vandaag een beetje kort. Maar wil nog wel even een genant verhaal kwijt. Ik ga dus nooit naar het toilet op school...( voor de grote boodschap weliswaar, pissen doe ik overal... geen probleem, nee het gaat dus om het schijten) Er is geen deur en de geur is onbeschrijfelijk. Nu was het afgelopen zondag dus een mooie dag en ik had weer eens last van een lichte diarhee. Helaas waren mijn pillen op. Shit! Ik was juist aan mijn sessie begonnen.. komen er vijf kinderen binnen van ongeveer 6 jaar. Shit! Ze waren helemaal verheugd dat ze buitenlandse leraar daar op zijn hurken zagen zitten. Shit! Dat moesten ze dus echt even gaan roepen door de school en natuurlijk ook hun vriendjes erbij halen... Shit!, Shit!, Shit! Ik had dus een stuk of tien koters om heen staan. En in mijn vertaalgids staat dus net niet: "Opgesodemieterd! Ik wil mijn kont afvegen!"
Tja, soms zit het mee... en soms zit je op je hurken in een open Chinese plee.... C'est la vie!

Ik heb inmiddels ook een Spinning-klas gegeven. De knakkerd die er doorgaans is... was verhinderd. Have no fear, Gijs is here! Ik wil voor mijn verjaardag een cape.. met een grote G erop! :-)

Lieve vrienden en familie.. Tot een snel wederzien! En papa en mama.. laat die drop maar zitten. Neem aub extra kaas mee! Thanks!!!

Gijs

  • 15 Juni 2007 - 12:25

    Masja:

    en inderdaad
    eerst nog even aan mijn verjaardag denken!
    'Baghjou beefkoef' zou het in India wel gedaan hebben- dat betekent- oprotten eikel!
    gatver, wel smerig hoor. dat moet je allemaal maar weer gauw een beetje afleren.
    ah, en jij verwacht kaartjes voor je verjaardag? nou dan verwacht ik dus ook een kaartje van jou voor de mijne.....
    nou veel plezier met je chinese buddies, geniet van de kortingen, en Allah, hier wordt ook getongworsteld ;-)
    (je begrijpt wat ik bedoel).
    Voorzichtig daar op de weg, en ook met die ouwelui straks. Voorbereid-ze en maak er nog maar een mooie tijd van, want denk maar zo, dat China zie je misschien wel nooit meer terug.
    Liefs
    Masja

  • 15 Juni 2007 - 13:30

    Ivo En Inge:

    Ha gozer,

    Wat een vieze praat!! Ik hoop maar dat de Chinese reisbureau freak, mij straks niet verward met jou!!

    Veel plezier en rij veilig.

  • 16 Juni 2007 - 18:34

    Papa& Mama:



    Ha lieve "schijtlijster" van ons!

    Inderdaad, het wordt tijd dat we je komen ophalen, want voor je het weet , maak jij je sommige dingen eigen en kost het je hier een fortuin aan "wildplassen tegen de St. Jan" bekeuringen!!!
    Tussen twee haakjes, de nodige kaarsjes branden al!
    Er moet hier heel wat "geestelijk" gesponsord worden!
    Wat te denken van: een "cum laude"scriptie, een "ik word zus" actie!(hoera!), de Kilsdonk bewoners en ... last but not least, onze China gangers en hudige verblijver! Dus.... de brand erin!

    De prikken zijn gezet ( twee armen en één bil moesten er aan geloven!), de boeken al voor een groot deel doorgenomen.( we weten nu precies hoe het met die Chinese etiquette zit!) Het backpakken is begonnen, alles in mini formaat gaat de zak in, de Hobbits moeten het natuurlijk nog wel kunnen tillen!

    De laatste twee schoolweken staan voor de deur: ouderavonden, heel wat afscheidnemen, de musical en het kennismaken met de nieuwe groep, trouwfeest van een collega, zus en tante verjaardagen en nog een aantal "last minute"zaken!
    Dus ...blik op oneindig.
    Slapen in het vliegtuig zal daarom niet zo'n probleem worden,denk ik !
    En een Gijs massage, bij aankomst, heel welkom!

    Wij gaan lekker verder met onze voorbereidingen, die kaas nog maar niet in de rugzak doen!?
    Voor jou een nu nog op afstand zoen van
    P&M





  • 16 Juni 2007 - 23:51

    Gijs:

    Ouders... oefen ook maar alvast om met stokkies te eten!!! Dat kan nogal wat wasbeurten schelen...

  • 20 Juni 2007 - 17:15

    Cris B:

    Zeg hallo

    De 28ste zullen we niet vergeten!

    Op de 30 ste zullen we jou een plezier doen en zelf veel plezier hebben op awakenings festival!

    Groetjes

  • 24 Juni 2007 - 20:15

    Pa En Ma:

    Nog twee weken en dan komen we op de dag aan dat Gijs en Ivo samen jarig zijn. Het leuke is dat op die dag de kinderen Horn net zo oud zijn als de Ouders Horn namelijk 111 jaar.

    Groeten de rekenaars(wij hebben ons rekencertificaat gehaald) Horn

  • 05 Juli 2007 - 07:21

    Jelle:

    Hee bijna jarige job. Hoestie nou?? Hoor zo weinig van je!. Hier is het heel erg nat. Het regent en het regent oja en het regent. Stond vannochtend 5 cm in mijn tuin joh. Nog net geen zandzakken nodig. Nou have fun daaro en de groeten aan je ouders!

    Jelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Gijs

Ik verblijf voor 2,5 maanden in India voor mijn werk. Na mijn jaar in China is dit weer een ervaring waar ik af en toe wat over kwijt wil. Genoeg avonturen te beleven! Ik heb sinds kort ook mijn Skype geactiveerd, dus als je dat leuk lijkt: voeg me toe en dan regelen we via sms / whatsapp / email wel een mooi tijdstip om te bellen. Letten we wel even op de 4,5 uur tijdsverschil! Veel leesplezier! Gijs

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 35955

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 17 Januari 2015

Expat in Hyderabad

Landen bezocht: