Clini-Clown in China - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu Clini-Clown in China - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu

Clini-Clown in China

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

31 Mei 2007 | China, Beijing

Goedenavond iedereen. Ik hoop dat jullie allemaal klaar zijn voor wederom een bericht uit het Verre Oosten!?

Ik zal maar gelijk met het belangrijkste nieuws beginnen.. Het toiletpapier was gisteren op. Maar we hebben nu nieuw toiletpapier en dat is eigenlijk nog beter dan het oude. Dus....
En oh ja... Ik heb besloten wanneer ik naar huis ga. Ik zal niet 12 maanden vol gaan maken. Het werk is daarvoor te weinig uitdagend.. en die Psycho-bazen in huis, heeft ook enigszins bijgedragen aan de beslissing. Maar het belangrijkste is nog dat ik het gevoel heb dat ik, tegen de tijd dat ik terug ga zeker, alles heb geleerd wat er hier voor mij te leren valt. Ik heb het twee dagen terug verteld aan mijn baas... Bijzonder eigenaardig weer...

Er is volstrekt geen communicatie tussen de baas en al de werknemers. Ook nu stond ik weer te kijken van het totale gebrek aan sociale vaardigheden van hem (en zijn vrouw). Ik zal misschien nog eens wat meer schrijven over wat voorbeelden, maar daar heb ik nu even geen zin in eigenlijk. De samenvatting: Ze (met name zij) zijn: jaloers, negatief, bemoeizuchtig en geldbelust. Praten nooit mét je en luisteren al helemaal niet. Ik heb redelijk vaak medelijden met hem. Ze hebben sinds het gesprek over de hond in totaal 20 minuten tegen me gesproken.. dat in drie weken tijd.. en ze wonen dus in.. Ik heb er eigenlijk weinig last van dus. Kevin is vaker de klos. Ok, genoeg daar over.

Ik heb inmiddels mijn eerste plaatje hier opgenomen. Dé carnavalskraker van volgend jaar: "Ik zie dool mijn schaamhaal mijn l*l niet meer..." Ik moet eerlijk zijn en er tegelijk bij zeggen dat ik nog niets heb verkocht . Maar ik houd goede moed! Ik had nog een ander liedje in gedachten: "Het doet zo'n auw na de sauna". Maar dat kan altijd nog. Ik heb inmiddels de tweede Chinees nok zien gaan, na verkeerd gebruik van de sauna. Pa en Ma, misschien kunnen jullie zo'n plaatje met uitleg jatten bij de sportschool en dat dan meenemen? Daar kunnen we dus serieus levens mee redden!

Over voetbal gesproken. Ik heb dus laatst meegevoetbald met een Universiteits-team. Errug cool en ik ben dus nog steeds heel goed. Ik had dus een keer bijna gescoord. Kevin was de enige die een sliding maakte.. Hij heeft nu een schaafwond op zijn knie staan.... Ongelooflijk. Hij heeft twee dagen niet geslapen of gewerkt. Heerlijk zo'n kluns erbij. Dat maakt het leven een stuk interessanter hier. Want het lesgeven begint soms toch wel een beetje saai te worden. Zeker de weekenden. Dat is van de ene kinderklas naar de andere. Voel me net een Clini-clown. Doordeweeks is het gelukkig anders en daar heb ik wel lol in. Er zijn steeds te weinig uren in een dag, ben ik bang. Ik wil steeds te veel. Verveel me echt nooit. Mijn planning kwam afgelopen week helemaal in de knoop. Een studente had het eerste seizoen van "Prisonbreak" voor me meegenomen. Kevin en ik waren meteen verslaafd. Heel cool best wel eigenlijk. Maar seizoen twee koop ik dus bewust nog maar even niet!

Naast het plaatje opnemen.. ben ik nog naar een Chinese Koor-competitie gegaan. Een studente van me die een muziek-lerares is, was daar de host van de avond. Heel erg interessant om eens te maken. Ik kreeg een tolk en mocht meteen plaats nemen bij de jury! ;-) Een liedje over de natie, een liedje over de onafhankelijkheidstrijd, een liedje over het verzet tegen de Japanse overheersing, een liedje over Mao... Zucht... En een liedje over het missen van mama.. want die moest lange tijd weg om de revolutie te dienen. Iedereen kon de liedjes meezingen!
We hebben ook afgelopen week onze eerste teambuilding-dag meegemaakt. We zijn naar een kloof gegaan. Erg mooi en het is stiekem toch best gezellig geworden. Dat lag niet aan de baas (dat kutwijf) want die haalt het in haar hoofd om iedereen 3345 keer te laten poseren in de meest 'originele' poses.. Ja dan moet je net mij daarin willen betrekken: slecht idee! Kevin en ik hebben al gauw de regie overgenomen en we hebben het leuk gemaakt.. Met inhoud en zo! Er vertrekken continu veel leraren en er komen er dus ook steeds weer nieuwe. Het zijn aardige dames, maar ziet ze na een aantal weken steeds minder plezier hebben in wat ze doen. Dan ben ik nog in een bijzonder luxe positie.. ik ga en sta waar ik zelf wil.

Het dagelijks leven nog even dan en dan ga ik er wat foto's bij doen..
Ik sta nu gigantisch vroeg op... elke dag voor 08:00 uur. Ik weet ook niet waarom. Het komt in ieder geval niet door mijn wekker! Ik heb me er inmiddels al bij neergelegd. Het weer is heel heet en nu vandaag weer 20 graden. Naast de weekendklassen is alles wat ik doe gewoon erg leuk nu eigenlijk. Zeker na mijn 'huis-ga-beslissing' ben ik helemaal op en top happy. Ben een beetje veel trots op mezelf en heb 'the end in sight' en dat is prettig werken.. Ik geniet me een ongeluk. Over ongelukken gesproken (deze is al wat toepasselijker): Ik heb hier in China meer ongelukken gezien dan in mijn tijd bij de GEFCO! ;-) (Ahum.. is dat inmiddels al verjaard???) Er zijn wel twee dingen die mij hier serieus irriteren: het verkeer en de vervuiling. Daar kan ik echt misselijk van worden.. Ik krijg zo het idee dat het toch geen ene moer uit maakt wat er in Europa aan afvalscheiding e.d. wordt gedaan... Het heeft weinig zin als de Chinezen zo nog een paar jaartjes doorgaan.. Heeeeel frustrerend soms.

Hey ik ga snel aan die foto's beginnen, het wordt al laat. Ik hoop jullie allemaal snel weer te spreken! Zeker Tyge.. Maar iedereen anders net zo goed natuurlijk!

En vergeten jullie de verjaardag niet van de meest complete moeder der Welt!!??
==> A.S. maandag, 4 Juni... Sarah+4.. al zou je dat dus niet zeggen!

Tot gauw!

  • 31 Mei 2007 - 15:31

    Mama En Papa:

    Dag lieve "Guus'Horn, alias "Gijs "Meeuwes"!

    Heb je al een impressario? Deze mama-maneger kan er in haar normjaartaak nog wel een paar uurtjes bij gebruiken! hoewel!?

    Klinkt allemaal "picobello", vooral dat blije!
    houwen zo!
    Hier is het bijna party-time, thuis zo'n beetje heel het weekend en dan maandagavond natuurlijk. Dinsdag een gezellig "de juf is jarig, hoera dag"! met een bezoek aan het Ooievaarsdorp.

    Nu ben ik bezig met mijn tropen out-fit samen te stellen, morgen is nl. het kleuterschoolreisje! De grote Jungledag!

    Duimen voor droog weer, dan wordt het ongetwijfeld een superdag.

    Papa zijn "spijkerbroekhangen" in de Teteringse bossen was een groot succces en hij had heerlijk weer, afgelopen woensdag, nu wij nog.

    Verder duiken wij iedere avond in de reisboeken en krijgen af en toe het klem op de kaken van het uitspreken van al die prachtige bestemmingen.
    Nog maar 6 weekjes jongeman, dan komen we dat cd-tje van je halen!
    Nu snel eten en naar de info-avond voor al de jungle vaders en de Tarzans.
    "Jane"is er helemaal klaar voor!
    Doei dikke zoen van papa & mama


  • 31 Mei 2007 - 15:50

    Floor:

    Heel vermakelijk weer je verhalen!

    Vooral van die chinezen die knock-out gaan na de sauna.

    Uzivaj :)

    Liefs Floor

  • 31 Mei 2007 - 20:47

    Boy:

    Dude!

    Ik vind het niet erg dat je terugkomt hoor! Gezellig!!!
    Maaruh je timing he?!?!!! Gisteren te horen gekregen dat mijn vakantie definitief de 27e begint dus ik zie je pas halverwege augustus! Maar goed niks aan te doen!

    Hee succes nog met je bezigheden en we'll keep in touch!!!

    Greetz

    Boyke

  • 01 Juni 2007 - 06:16

    Inge:

    Ha Gijs,

    Op de valreep (voordat ik op teamuitje vertrek) nog even je verhaal gelezen. Klinkt weer goed, maar je laat me vooral met een nieuwsgierig gevoel zitten over je plaatje en zangkwaliteiten...

    x Inge

  • 01 Juni 2007 - 12:08

    Frans:

    He Gijssie,
    Zo te horen geniet je idd!! Zal ik alvast contact opnemen met De Dikke Lul Band voor dat nummer met dat schaamhaar?? Chinezen worden niet voor niets "konijntjes" genoemd.
    Have fun and enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Gijs

Ik verblijf voor 2,5 maanden in India voor mijn werk. Na mijn jaar in China is dit weer een ervaring waar ik af en toe wat over kwijt wil. Genoeg avonturen te beleven! Ik heb sinds kort ook mijn Skype geactiveerd, dus als je dat leuk lijkt: voeg me toe en dan regelen we via sms / whatsapp / email wel een mooi tijdstip om te bellen. Letten we wel even op de 4,5 uur tijdsverschil! Veel leesplezier! Gijs

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 35950

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 17 Januari 2015

Expat in Hyderabad

Landen bezocht: