Mijn laatste bericht uit China, weer een mijlpaal! - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu Mijn laatste bericht uit China, weer een mijlpaal! - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu

Mijn laatste bericht uit China, weer een mijlpaal!

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

25 Juli 2007 | China, Beijing

Is het echt?? Komt Gijs weer naar huis? Jawel! Tezamen meej ons pa en ma zal ik op de 30e vroeg in de avond landen op Schiphol. Dat betekent dus dat mijn laatste dagen hier officieel zijn ingegaan. Ik heb mijn allerlaatste werkdag zelfs al achter de rug! Joehoe..!! Veel complimentjes en cadeautjes in ontvangst mogen nemen en nog meer "Welcome to China again!" mogen aanhoren. Dat is dus wel weer een perfect voorbeeld van het "Chinglish". Het klopt gewoon niet en ik heb ook geen zin meer om ze te corrigeren... en IEDEREEN zegt het hier!! Ik heb mijn best gedaan.... ;-)
Ik heb hier geen ontevreden student ontmoet.. en ik heb alles geleerd wat ik van de school leren kon. Dus dat hoofdstuk kan ik ook netjes afsluiten. De baas heeft me meer geld gegeven dan ik had verwacht, en niet omdat hij me mag, maar omdat hij een rekenfout heeft gemaakt.. pummel! Ik weet niet of ik hem nog zal zien en zijn geflipte vrouw heb ik al een maand niet meer horen spoken in huis. Geen vuiltje aan de lucht dus.

Ik heb dus nu weer alle tijd voor mezelf en voor mijn lieve ouders. Die zijn alweer twee weken in Chinezen-land! De aankomst was zoals gepland. Ik zou de volgende dag naar hun hotel gaan om ze te ontmoeten. Door toedoen van een zeer domme balie-medewerkster moest ik het heugelijke moment toch even uitstellen. Wel heel speciaal zo in mijn China... twee paar van die grote ogen en keelklanken zonder tuf!! Daar kunnen ze hier dus nogal wat van leren. Een dikke knuffel later was alles alweer vertrouwd zoals mama het graag wil noemen. Ze heeft wel gelijk! Ze zullen het zelf nog wel veel mooier kunnen vertellen, maar het was voor mij interessant om te zien hoe het tempo in eens weer flink omhoog ging. Fietsen naar het Plein van de Hemelse Vrede en meteen maar de Verboden Stad in.. Bij de Fata Morgana stond helaas een te lange rij. De dagen erna hebben ze doorgebracht in het stadsdeel Changping. Het weer was ideaal, eindelijk een stuk koeler en dus praktischer om bijvoorbeeld de Chineze muur op te gaan.. en dat is geen kattenpis!!! Neen, die vind je eerder in mijn bed... de poes is nu nagenoeg zindelijk inmiddels maar daar zijn nogal wat wasbeurten aan vooraf gegaan!

We hebben fietsen gehuurd (ik ook!! De mijne was juist gejat) en we hebben heel Changping verkend.. Het kennismaken met de Chinese keuken in gelijk maar de beste restaurants is ook een luxe hoor! Een avond met de familie van een vriendin in een restaurant was wel heel geslaagd en speciaal... Je krijgt ook echt China voorgeschoteld als je bij mij bent hoor!!
Na vier dagen zijn pa en ma zelfstandig vertrokken naar het Terra Cotta leger in Xi'an. Voor mij betekende dat dus weer werken... En met toegenomen enthousiasme extra gaan genieten van wat ik hier allemaal heb opgebouwd in een kleine 8 maanden! Ik ben nog even vergeten dat ik intussen ook nog jarig ben geweest... Niet te speciaal, maar wel lief de aandacht van mijn vrienden hier. Heb eindelijk weer eens de Karaoke bar bezocht... dat blijft echter stom. Wel een leuk idee voor een antropologische scriptie by the way! Ik moet wel een selectie gaan maken van de cadeaus die ik heb gekregen, die gaan niet allemaal mee komen.

De laatste dagen heb ik wel last van mijn rug dus ik bezoek de masseur nu dagelijks. Hij is een dokter. Met een vinger aan de pols maakt hij een diagnose.. Heel vreemd!! Serieus drie vingers aan de zijkant van je pols.. "je hebt een probleem aan je maag.." Ja dat is waar, ik ben al twee weken aan de race! Ik heb ergens anders ook een speciale behandeling gehad waar ze je met een bepaald spul insmeren en dan je bedekken met handdoeken die vervolgens in de hens worden gestoken! Heel warm! Sindsdien is de race over!!
Ook nog vermeldenswaardig: ik heb een oud-collega geholpen met een interview dat ze zou hebben om te mogen studeren in Polen. Ik heb haar vragen plus antwoorden gegeven die ze zou kunnen verwachten. Die heeft ze uit haar hoofd gestampt want echt goed is ze niet in Engels.. Drie van de vier vragen die ze kreeg, had ze zodoende letterlijk uit haar hoofd geleerd. Nu mag ze naar Polen! Met mijn advies om toch nog maar even een grammatica-boek door te lezen. Wel leuk toch?

Ben op het moment een lijst aan het afwerken van kleine dingen die nog moeten gebeuren.. Een laatste hepatitus-B inenting bijvoorbeeld. Die zijn hier spotgoedkoop en je wordt er lekker rozig van... ;-) Dit bericht is zo ook een vsn de puntjes. Nu moet ik foto's gaan afdrukken die ik als afscheid's-cadeau wil geven aan mijn beste vrienden hier. Kreeg net telefoon uit Midden-Aarde (dat is de betekenis van 'China'... ) De hobbits hebben voor de tweede keer pech met hun binnenlandse vlucht!!! Vanwege een opstopping van een van de piloten of zoiets.. Ik hoop dat ze dit keer niet te lang hoeven wachten! Ze hebben nog goede moed na zoveel onvergetelijke ervaringen dus dat zit wel snot. Ik ben wel blij met hun gefotografeer.. ze hebben een stuk minder moeite met het fotograferen van andere mensen dan ik!! Errug cool!!

Er zijn natuurlijk weer 100 dingen die ik niet noem nu.. daar kom je maar in person naar vragen over een vijftal dagen. Ik zal weer op mijn oude nummer te bereiken zijn.. Ik ben heel benieuwd naar jullie en ik heb gigantsch veel goede zin en energie hier opgedaan... Niet het minste vanwege het heugelijke feit dat ik weer oom word!!! Bregtje is weer zwanger!! JOEHOE!! Jip en Bregtje maken altijd juist van die prachtige kinderen!! Kan niet wachten om Tyge 'praatgraag' Horn te mogen knuffelen!! En iedereen die maar wil trouwens!!

Ok ik ga me nu laten inspuiten met een Chinees middeltje!! De massol..

Tot gauw en bedankt voor het lezen van mijn site!!!!

  • 25 Juli 2007 - 14:00

    Frans:

    He Gijssie,
    geniet er nog ff van. Ik vind het wel relaxed dat je weer bijna thuis bent. tot snel. Zai Jian!!

  • 25 Juli 2007 - 14:35

    Epko:

    geniet er nog van en tot..zo......
    epko

  • 25 Juli 2007 - 16:06

    Olga:

    Gijsie,

    Geniet van de laatste daagjes! We lopen elkaar helaas net mis, maar in het weekend van 17 augustus doen we zeker een drankje. Alvast een goede reis en tot snel!

    Liefs Olga

  • 25 Juli 2007 - 16:22

    Ivo:

    Hey Gijs! Geniet van die laaste paar dagen en kijk vooral terug naar wat je allemaal hebt meegemaakt. Ook wij lopen elkaar net mis, we gaan met de gasten een weekje Spanje doen. Maar er zal rond oktober een feest gegeven worden in ons nieuwe huis waar je uiteraard niet bij mag ontbreken! Waarschijnlijk zie ik je daarvoor alweer!
    Veel plezier nog en alvast een goede vlucht terug naar ons koude kikkerlandje...

  • 25 Juli 2007 - 16:25

    Ivo:

    Hmmm het is nog juli he.. We gaan pas eind augustus. 'T waait hier iets te hard op Texel volgens mij ;-s.

  • 26 Juli 2007 - 18:59

    Oome Henk:

    hetis26 juli
    ik lees dat jullie 30 julie naar huis komen mooie foto`s gijs en leuke verhalen
    het is een hele belevenis geweest,als antropoloog je ontdekingen te doen.
    hier gaat het leven weer gewoon door we
    zijn naar drie maanden portugal weer toe aan een nieuwe reis toe.we wachten eerst op julie komst.tot ziens mieke en henk.

  • 26 Juli 2007 - 19:10

    Floor:

    Kan jij nu binnenkort ook met drie vingers aan de pols voelen waar wij lat van hebben met je cursus op zak?
    ;)


  • 26 Juli 2007 - 19:10

    Floor:

    lat = last!

  • 26 Juli 2007 - 19:34

    Boy:

    Dude!

    jij hebt me toch een Tour de France gemist! Ik heb het zelf nog nooit zo intens gevolgd als dit jaar! Jammer dat ik dat niet met je kon delen!
    Ik vertrek morgen naar Maleisie dus ik zie je na 18e augustus!
    Van harte harte gefeliciteerd met de zwangerschap van Bregtje!
    Geniet nog even van China en we smsen nog wel de komende 3 dagen!

    Allee!

    Boy

  • 27 Juli 2007 - 07:03

    Cris B:

    Hallo

    Heb je het al gehoord van de tour, rasmussen ligt eruit! Eindelijk een mooi jaar voor rabo en nu dit..

    Heb ook helemaal geen zin meer om het te kijken.

    Dude, tot over een paar dagen!

    Groetjes

  • 29 Juli 2007 - 10:29

    Bregtje:

    dat is heel lief gijs! tot morgen!!!

  • 02 Augustus 2007 - 08:12

    Tante Els:

    Dag Gijs,
    Het avontuur is intussen voorbij. Wij hebben ook van je reis genoten dankzij deze site. Deze zomer komen we beslist nog eens langs voor de andere spannende verhalen te horen, en natuurlijk nog meer foto's te bekijken. Geniet ondertussen van dit PRACHTIG !! europees zomerweer hmhm.
    Groetjes, tot binnenkort.

  • 14 Juli 2009 - 15:28

    Chris B:

    Heb je het nou al gehoord van de tour?? Arrogante hufter ben je geworden zeg. Oja heb je nou nog zo'n spleet te grazen genomen?

  • 03 Januari 2010 - 20:40

    Gijs:

    Ik weet het, ik ben een enorme hufter... ik laat veel scheten in bed en pis bijna elke nacht in men broek. Olga, wil je met met trouwen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Gijs

Ik verblijf voor 2,5 maanden in India voor mijn werk. Na mijn jaar in China is dit weer een ervaring waar ik af en toe wat over kwijt wil. Genoeg avonturen te beleven! Ik heb sinds kort ook mijn Skype geactiveerd, dus als je dat leuk lijkt: voeg me toe en dan regelen we via sms / whatsapp / email wel een mooi tijdstip om te bellen. Letten we wel even op de 4,5 uur tijdsverschil! Veel leesplezier! Gijs

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 35909

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 17 Januari 2015

Expat in Hyderabad

Landen bezocht: