Nieuw huis en Gijs gaat op reis! - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu Nieuw huis en Gijs gaat op reis! - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu

Nieuw huis en Gijs gaat op reis!

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

15 April 2007 | China, Beijing

Hallo, geachte geïnteresseerden..
Ik wil jullie van harte welkom heten voor weer een nieuw avontuur van mij in Chinesië. Ik schrijf dit keer over mijn belevenissen vanuit een nieuwe locatie.. Ohw ja?... ja! Het is nog steeds in Changping, maar een stukje meer naar links nu... Ik zal jullie erover vertellen:

Niet zo heel lang geleden liet mijn baas me weten dat we misschien zouden verhuizen naar een groter huis. Dat was ruim een week geleden. Er komt zeer waarschijnlijk nog een buitenlander deze kant op en ze wilden een groter huis voor ons. Ok, klonk niet slecht. Twee dagen later vertelde hij me dat we ook daadwerkelijk zouden gaan verhuizen.. om precies te zijn: maandag...twee dagen verder dus. Zo snel kan het gaan in China! Na een druk weekend hebben we de spullen gepakt en diezelfde middag waren onze spullen over. Het is een groot leeg appartement met veel witte muren. Het is hier gewoon om alles met plakband op de muren te plakken.. dus daar doen we vrolijk aan mee! Het lijkt wat voller, maar er kan nog genoeg bij! De keuken ziet er 10 keer beter uit. De douche is redelijk te noemen, maar met name het bed is super en twee-persoons. Fantastisch! Het internet is ook alweer twee daagjes working en als ik terugkom van vakantie gaan we het eventjes echt gezellie maken hierzo. Voordat ik daarover ga vertellen, eerst nog even de locatie: Die is zeer gunstig! Het is hier voor de deur een drukte van jewelste, iedereen de ganze dag en avond op straat. Prima nu de zomer voor de deur staat (en ook hier al begonnen is! Ben al verbrand!). De eerste avond in ons huis. Kevin kreeg de enige sleutel van de baas. Welgeteld drie minuten later was hij hem al kwijt. Drie minuten! Het is een heuse dokus op zijn tijd. De deur hebben we dus ook maar meteen in mogen trappen.. ;-) No worries we hebben alweer een nieuwe.. Die kwamen ze op mijn vrije dag om 07:30 er in zetten.. Ben ik weer eens keertje zat..... Verdomme...
Nog heel even vermelden dat onze Britse vrind maar een ding was vergeten in ons oude stulpje: jawel het begint met een p en eindigt op aspoort... Zucht, dat wordt opletten geblazen voor me op vakantie...

En die is strakjes al!! Morgen om 05:00 staat er een taxi klaar en die zal ons naar het vliegveld brengen. Het heeft lang geduurd voordat we het eindelijk gingen regelen. We wachtten steeds op de zus van de vriend van de buurjongen van de favoriete ober van......maar dat duurde echt te lang. Gelukkig was er de oudste broer van de vader van een studente van me, die heel vaak reist en een 'cold-card' heeft bij een bepaald reisbureau. Een half uur later was alles geregeld... Het kan idd erg snel gaan. De reis die twaalf dagen gaat duren en uiterst voordelig is naar wij dachten, begint in het vliegtuig naar Xi'an. Daar bevinden zich de stenen krijgers, een ieder welbekend uiteraard. Daar gaan we drie dagen in een mooi hotel genieten. Van levensbelang zijn de treinkaartjes die we daar moeten regelen. We gaan namenlijk een lange treinreis maken naar Guilin. Daar is het meest aantrekkelijke natuurschoon te vinden wat China te bieden heeft. Vier daagjes hebben we daar gepland. Daar is niet ver vandaan Yangshuo, een minder bekend, maar misschien nog mooier stukje China. Twee daagjes de toerist uithangen en dan met de trein terug naar Beijing. Ik heb er zin in hoor... even uit Changping vandaan. Ik had afgelopen vrijdag al een voorproefje daarvan. Ben namenlijk voor het eerst naar de Chinese muur geweest! Dat was genieten.. wederom fantastisch weer en ben zeer content met de foto's. Een week eerder hadden we al de natuur opgezocht een berg beklommen. Snake-mountain. Erg leuk om te doen, maar 1100 treden is geen kattepis..!

Inmiddels is Miha, een Sloveense vriend (die saaie met die bril), gearriveerd in Beijing. Die zoeken we spoedig op natuurlijk. Hij is de eerste van de bekenden hier, dat is wel symbolisch natuurlijk. De hond heb ik alweer een week niet gezien. Dat is prima natuurlijk. Een kleine twee weken geleden stond hij ineens voor de deur. Hij was weggelopen van mijn bazen, een kleine drie kilometer verderop. Die misten hem natuurlijk helemaal niet. Stuntels! Omdat er nu een aantal klassen 'on hold' staan, moesten we heel aardig zijn tegen onze VIP's. Ik zei Sunrise dat ze wel wat eerder mocht komen.. Ze stond twee uur eerder op de stoep!! Wat! Ongelofeloos... Ik heb mijn volwassenklas individueel moeten beoordelen... Dat was eigenlijk wel stoer om te doen. Ook mijn studentenklas gaat van een leien dakje, al zeg ik het zelf. Mijn ochtendklas is ermee opgehouden, dus ik hoef nu drie dagen er minder vroeg eruit. Alles dus ok, op het werk-front. Net op tijd was "Jesus Christ Superstar" klaar met downloaden. Dat was dan ook het enige wat ik hier van Pasen heb gemerkt. Mijn bazen zitten nu in de living. Ze hebben een pinpas langs gebracht. Ze hebben namenlijk een rekening geopend voor ons met ons geld erop voor April. Zo hoeven we niet met te veel cash op zak te gaan lopen op reis. Eigenlijk wel heel attent, en nu zelfs twee weken te vroeg!!! Het was trouwens wel even spannend, en dan bedoel ik een week lang eigenlijk. Midddels zeeeeer indirecte communicatie, zag het er naar uit dat ze ook in ons nieuwe huis zouden intrekken.... AAAAAAARRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHH
Die gedachte was toch niet echt aangenaam. Geen freedom meer what so ever!! Ik heb er een week lang alles aangedaan om iedereen hier uit te nodigen die ze niet mogen.. ;-) Nu zeiden ze dat er een stuk sneller dan gepland: Juni een andere buitenlandse leraar komt en dat ze dus waarschijnlijk niet in trekken bij ons..... ik zeg waarschijnlijk omdat ik het niet uit hun eigen mond heb mogen horen... Ik denk dat mijn tactiek wel degelijk heeft bijgedragen aan hun besluit!!!

Ter afsluiting nog even wat visuals uit de sauna: Dit is grappig en zeker geen grapje: er verschijnen nu meer mannen onder de douche met getrimde 'situatie'!! :-) We zijn een rage begonnen hier in Changping!!!! Hahahaha Ook grappig is dat de mannen die er werken vragen hebben gekregen over het gesteun en gekreun van de buitenlanders onder de douche. De koude douche na de sauna is onbekend bij de Chinezen, dus ze denken dat dit een gewoonte is bij de Westerse douche!!! Wederom: hahahahaha
Minder leuk maar wel noemenswaardig was hetgeen afgelopen vrijdag voorgevallen is. Sommige Chinezen in de sauna moeten van zichzelf langer blijven zitten en meer water over de stenen smijten als er een buitenlander naast hun zit. Deze 40-jarige dummie was geen uitzondering. Ik was er eerder uit dan hij... Hij strompelt naar de douche. Houdt zich vast... wankelt.... ik dicherbij geschuifelt... hij wankelt wat meer, zakt door zijn benen en valt flauw. Gelukkig ben ik er om net op zijn tijd zijn hoofd op te vangen, eer het de grond raakt... Ik heb dus nu ook al mijn eerste Chinees zijn leven gered. Ben benieuwd wat ik over twee weken alweer heb gedaan??? Misschien goed voor een leuke poule:

Ik heb/ben....

1) in een speelfim gespeeld;
2) de president ontmoet;
3) getrouwd;
4) een kappersopleiding afgerond.....

Ok, heel veel plezier met deze mooie warme dagen.... Ik mis jullie allemaal wel hoor, met mate. Maar ga toch nog meer even fijn op vakantie!!!! Joehoe....!!!

  • 15 April 2007 - 18:31

    Papa En Mama:

    Geniet van je vakantie. Wij doen het hier met de warmste dag in april sinds 21 april 19968. Als dit echt zo is valt het wel mee met het opwarmen van de wereldbol.
    We doen het er iedere geval dit jaar maar weer mee.
    Tot lezens en horens.
    Groeten

  • 16 April 2007 - 07:05

    Marieke:

    he Gijs,
    leuke verhalen, je bent al niet meer te herkennen tussen de chinezen, goed ingeburgerd!!!
    fijne vakantie

    dikke kus marieke....
    (van irodion)

  • 16 April 2007 - 14:38

    Epko:

    ik ga voor nr 4 de kappersopleiding; lijkt me in China niet te moeilijk.

    Have fun
    epko

  • 17 April 2007 - 16:17

    Masja:

    speelfilm
    en ik heb een weekje niks gedaan
    (behalve 2 dagen gewerkt om de kost te verdienen)
    ben weer gezond getind en heb nu aanzienlijk minder pukkels!
    Op naar de scriptie nu,
    ben benieuwd of ik weer op gang kan komen,deze dagen vrij smalen namelijk naar meer.
    liefs
    en spreek je na je vakantie weer!

  • 18 April 2007 - 19:26

    Ivo En Inge:

    Als alles volgens jullie plan is gegaan heb je vandaag of gisteren al tussen het stenen leger gestaan. Moet vast heel mooi zijn (geweest)! Hopelijk krijgen we daar ook van die mooie foto's van te zien, net als de laatste foto's van jou op de Chinese muur. Een stuk spectulairder dan de foto's van ons die we vanuit een bootje in de Biesbosch gemaakt hebben afgelopen zondag.

    x Ivo en Inge


  • 19 April 2007 - 09:33

    Frans:

    Gijssie, geniet van je vakantie en ik wil absoluut een handtekening van je want ik ga voor antwoord 1....


  • 21 April 2007 - 08:12

    Ivo:

    Gozerd! Veel plezier man... Onze Nederlandse chinees gaat op vakantie in China haha. Klinkt goed! Geniet ervan en tot snel weer met die mooie verhalen van je!

  • 28 April 2007 - 02:52

    Gijs:

    Hallo daar.. ik ben weer terug in Beijing. Ik zal zsm mijn verhaal online vertellen! Ben wel even in mineur, want het stel dat eigenaar is van de school, is toch ingetrokken!!! Ongelofeloos!

    tot snel!


  • 30 April 2007 - 08:06

    Papa En Mama:

    Dag Gijs
    Wij zijn ons al aan het voorbereiden op onze reis naar China. We gaan vandaag met twee rugzakken en 4 fietstassen naar Ameland. Met de auto naar Holwerd en vandaar met de boot en de fiets en onze tassen naar een studio in Nes. Vorig jaar voor het eerst met een tentje en nu voor het eerst met rugzakken(geleend). Op het eind van de week zijn we terug en gaan dan jouw reisbelevenisen lezen.
    Groetjes en spuug en rochel maar terug.

    Papa en Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Gijs

Ik verblijf voor 2,5 maanden in India voor mijn werk. Na mijn jaar in China is dit weer een ervaring waar ik af en toe wat over kwijt wil. Genoeg avonturen te beleven! Ik heb sinds kort ook mijn Skype geactiveerd, dus als je dat leuk lijkt: voeg me toe en dan regelen we via sms / whatsapp / email wel een mooi tijdstip om te bellen. Letten we wel even op de 4,5 uur tijdsverschil! Veel leesplezier! Gijs

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 35957

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 17 Januari 2015

Expat in Hyderabad

Landen bezocht: