Gelukkig bijna vakantie..... :-) - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu Gelukkig bijna vakantie..... :-) - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu

Gelukkig bijna vakantie..... :-)

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

01 Februari 2007 | China, Beijing

Zo, daar ben ik weer. Even tussen mijn drukke schema door een teken van leven. Ik ben nu vier dagen ver in de twee 'drukste weken van het jaar'. Het zijn inderdaad drukke dagen, maar eerlijk gezegd heb ik een prima rooster. Om de dag moet ik tot 19:00 werken, anders tot 16:00. Tussentijds en 's ochtends vroeg zorg ik voor genoeg vrij. Tussentijds kan ik dus ook voorbereiden. Dat hoeft dus niet 's avonds te gebeuren. Elke dag weer spui ik mijn "Gijsheden", kies gewoon een onderwerp wat ik leuk vind en daar klets ik over.. in het Engels. Wanneer deze weken ten einde zijn. Heb ik bovendien genoeg stof voor de rest van het jaar! Na het Chinese Nieuwjaar ga ik dus "nog" serieuzer met de Chinese taal aan de slag. Wanneer er mensen gaan langskomen, wil ik wel dat ik me in de meeste alledaagse situaties kan redden! Dat lukt me nu ook wel... maar dat is nog niet op een manier waar jullie van onder de indruk zullen zijn! :-)

In de meeste situaties red ik me toch met Engels. Tijdens lessen, met mijn huisgenoot en wanneer mensen me weer eens uit eten nemen(bijna dagelijks).Die taal gaat er wel op voor uit, al zeg ik het zelf. Studenten zijn zo blij dat ze hun Engels met me kunnen oefenen dat ze daar graag een etentje voor over hebben.. Prima. De VIP-studenten die ik heb, betalen ongeveer 10 euro per uur om met me te mogen kletsen. Dus ze vinden een etentje een koopje. Win-win situatie. Gisteren trouwens gelunched met een studente Nederlands. Dat is dan wel even vreemd, dat geswitch naar het Nederlands. Maar toch weer gratis Peking Eend... Nice! Ik ben afgelopen maand rondgekomen met ongeveer 260 euro. En ik heb weinig tot niets gelaten. Ik ga natuurlijk niet altijd bij de duurste tenten uit eten, maar ik eet nooit slecht. Ik ga zo kijken voor een MP3-speler. Mijn baas is er eindelijk weer eens (Hij/Zij en mijn huisgenoot zitten nu het grootste deel van de tijd in een ander deel van Beijing) en hij is wat beter in afdingen dan ik... bij mij wordt het alleen maar duurder om een of andere reden. Of ik moet de getallen nog eens goed doornemen... dat kan natuurlijk ook. :-s

Er is een nieuwe tijdelijke leraar bijgekomen. Die is handtastelijk!!! Ongelofelijk.... oké de cultuur is anders... maar deze gast!!! Tijdens mijn massage word ik nog minder betast. Dat is er zo een van: "We zijn nu echte vrienden. Ik wil vanaf nu alles met je doen, je hebt niemand anders meer nodig hier." Dat zei hij al nadat ik hem maar twintig minuten kende!!! "Wat doe je met het Chinese Nieuwjaar? Oh ga je naar 'Dahlian' met je baas en je huisgenoot, moet je niet doen joh, blijf hier met mij." Dat zei hij na een half uur! Wat een psycho eerste-klas. Ik heb het hem nu eindelijk duidelijk gemaakt, volgens mij, dat ik hem toch niet echt zo nodig heb, als dat hij denkt! Wat een malloot!
Ja, de stad Dahlian (als je het zo schrijft??) schijnt toch wel een van de betere bestemmingen te zijn in China. Als ik het tegen mensen zeg dat ik daar naartoe ga.. dan beginnen ze over het eten, de natuur, de meisjes, de mode.. alles schijnt daar het mooist te zijn. Ik ga me dus daar wel vermaken. Ik ga er trouwens misschien naar toe rijden!! De Chauffeur Leo heeft ons verlaten. Hij is naar huis voor het Chinese Nieuwjaar en hij komt niet meer terug. Hoe goed ik en Kevin het hier hebben staat niet in vergelijking met de arbeidsomstandigheden die hij kende. Sneu, maar ik ben er niet rouwig onder, omdat ik weet dat hij het in zijn hometown alleen maar beter kan hebben. En we hebben veel plezier met hem gemaakt. De hond is nu ook al twee weken niet meer hier geweest. Die mis ik eigenlijk ook niet echt. De ruimtes waren hier te klein voor haar 'protective instinct', die hapte naar alles!

Even wat minder nieuws: Ik zou vandaag een interview hebben voor een lokale krant (oplage 1 miljoen). Maar dat ging niet door, op het laatste moment (daar zijn ze hier goed in!). Ze wilde iemand spreken, die met het Chinese Nieuwjaar in Beijing bleef. Maar ze hebben nog wel een andere column, waar ze een Nederlander voor wilden. Maar dat komt nog. We'll see. Zal wel mooi staan naast mijn Sloveense artikel. Ze hadden het ook over een televisie-programma in de zomer. Maar ik schaar dat gewoon even onder: "Laat maar lullen..." Maar ik houd jullie op de hoogte, natuurlijk.

Ok, moet zo weer uit eten. En ga vanavond maar eens sporten. Dat is er ook alweer drie dagen niet meer van gekomen.. Ik schaam me kapot!
Wel wil ik even kwijt dat ik iemand "Boy" heb genoemd. Dat vonden ze wel een toffe naam. De Nederlandse namen wil nog niemand, maar ik blijf proberen!!! Verder ben ik nog tegengekomen: Sissy, Answer, Cinderella, Snow, (Il) Duce... Het is rustig op dat front.


Zo we gaan maar weer verder tussen de Chinezen... met een ouderwetse glimlach. Al denken ze nog steeds dat ik een serieus persoon ben!!???!!!! ;-)

  • 01 Februari 2007 - 11:02

    Papa:

    Met op de achtergrond Guus over Brabant ben ik de eerste en daar geniet ik lekker van

  • 01 Februari 2007 - 12:23

    Frans:

    He Gijssie, heb je de naam "Rock" al gehoord die is ook redelijk veel voorkomend!! En willen ze zelfs niet "Frans" genoemd worden???? Vreemd... komt waarschijnlijk omdat ze het niet eens uit kunnen spreken.;)

  • 01 Februari 2007 - 12:31

    Cris B:

    BN de Stem heeft toch een rubriek over China?

    Suc7 verder nog


  • 01 Februari 2007 - 13:28

    Boy:

    Gijsje!

    Maar "Boy" is gewoon een hele toffe, stoere en mannelijke naam!

    Keep on going!

    Spreek je laterrrr!!!

  • 01 Februari 2007 - 20:05

    Ivo:

    psss... noem 'm dan gewoon "jongen". Alles goed Gijssie!! Je gaat nog een ware beroemdheid worden daar in China! Veel plezier met de jaarwisseling.

  • 02 Februari 2007 - 22:45

    Papa&mama:

    Ha die Gijsbrecht van Amstel bier!

    Zo, dat was weer eens als vanouds genieten! we hebben vanavond papa's verjaardagsweekend ingeluid met een heerlijk etentje voor twee bij Irodion. Gastvrouw Susan en gastheer Frans hebben de honneurs prima waar genomen. Erg attent van Frans om ons, nadat hij even een telefoontje met China had gepleegd!, een heerlijk drankje namens jouw aan te bieden!!! ("Jamas"!)

    De gasten stromen langzaamaan binnen, om 0.30 uur halen we Masja in Breda van het station. Verder hopen we op een snel herstel van de "schone zussen"! ( keel- neus - hoofd en rug spelen op!)
    maar duimen dat iedereen van de partij kan zijn a.s. zondag op het feestje van "Ridder Kees". We houden je op de hoogte.

    Het was trouwens genieten van je nieuwe verhaal, helemaal top zo te horen. Nog even druk, maar dan lekker vakantie, geniet ervan, het vuurwerk moet onvoorstelbaar mooi zijn! (uit betrouwbare "Franse" bron vernomen!)

    Dag lieverd, hier nog even naar het station en dan onder de wol!
    Dikke zoen van p&m

  • 03 Februari 2007 - 01:16

    Gijs:

    Zo, nog even een reminder dat ons (o)pa morgen weer verjaard.. Ik wens alle feestgangers een leuke tijd toe op de party-place. En ik hoor wel van jullie. Na 14:00 (voor jullie!) ben ik bereikbaar hier.

    Massol....

    PS. Het heeft nog steeds niet geregend hier. Een keer sneeuw, that's it. En mijn baas heeft een CD/DVD/MP-3speler gekocht voor me. Toch wel aardig.

  • 04 Februari 2007 - 08:20

    Ivo En Inge:

    Goedemorgen Gijs,
    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je vader! Wij gaan ons zo opmaken voor het grote feest (Ik (inge) kan weer recht lopen, dus dat gaat weer helemaal top). Hopelijk lukt het om je straks weer even te spreken.

    Je verhalen klinken weer super. Hopelijk is Dahlian echt zo bijzonder/mooi, dan ga je goed het nieuwe jaar in en weten wij tenminste al weer iets om te bezoeken, behalve Beijing en de Chinese muur als we komen!

    Succes met je Gijsheden en werk ze!

    Liefs Ivo en Inge

  • 07 Februari 2007 - 09:11

    Gijs:

    Ben ik weer eventjes. Ik vertek morgen voor een kleine week naar een ander deel van de stad om daar les te geven. De afstand is te vergelijken met Nijmegen-Oosterhout. Daar zal ik geen internet hebben... Dus: 'Now you know!'

    Later....

  • 09 Februari 2007 - 12:52

    Pa En Ma:

    Dag stadstrotter, dat zijn teminste afstanden. Je merkt nu wel dat het leraarsschap erg afwisselend en "elke dag anders" is. Geniet ervan en maak maar veel foto's. Vooral jouw aanstaande nieuwjaarsfeest lijkt me erg cultureel antropologisch. Maak er wat van en schrijf alles op want je belangrijk of interessant vindt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Gijs

Ik verblijf voor 2,5 maanden in India voor mijn werk. Na mijn jaar in China is dit weer een ervaring waar ik af en toe wat over kwijt wil. Genoeg avonturen te beleven! Ik heb sinds kort ook mijn Skype geactiveerd, dus als je dat leuk lijkt: voeg me toe en dan regelen we via sms / whatsapp / email wel een mooi tijdstip om te bellen. Letten we wel even op de 4,5 uur tijdsverschil! Veel leesplezier! Gijs

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 35946

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 17 Januari 2015

Expat in Hyderabad

Landen bezocht: