Dillema: leraar blijven... óf toch model worden??/ - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu Dillema: leraar blijven... óf toch model worden??/ - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu

Dillema: leraar blijven... óf toch model worden??/

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

22 Januari 2007 | China, Beijing

Ni hao iedereen.

Weer een update uit Chinezenland. Het is nu echt drie weken geleden dat ik (naast Kevin) een niet-Chinees hier heb gezien in Changping. Heeft wel voordelen hoor. Ik blijf heel speciaal dus.. en dat levert weer aandacht op. En waarom: Omdat ik "van die mooie ogen heb" en "zulk mooi haar, is dat wel echt?" en "wat moet ik elke dag wel niet op mijn gezicht smeren, om een dergelijke mooie huid te krijgen" en niet te vergeten: "wow, borsthaar!". Dat krijg ik meerdere malen per week te horen: Goed voor mijn zelfvertrouwen, natuurlijk.
Het toppunt was toch wel afgelopen zaterdag. Toen liep ik over straat met een collega. Ineens kwamen er twee dames op ons afgestuiterd en ze begonnen in het Chinees tegen mijn collega te ratelen. Wat bleek: ze vroegen of ik misschien interesse had om model te worden. Het zou om foto's gaan van de borst omhoog... Beetje jammer.. ik sta niet voor niets zo vaak in de sportschool. Maar ik ga natuurlijk wel even een kijkje nemen. Al was het alleen al omdat deze dames er toch wel heel aantrekkelijk uit zagen! Ze gaven me een nummer en mijn 'agent' belt morgen voor een afspraak. :-)

Heb trouwens wederom een vrije dag vandaag. Dat is prima geregeld. Deze weken zijn druk weliswaar, maar de rol van mij en Kevin is dus 'het leuk maken van de lessen'. Dus de studenten zijn altijd blij ons te zien. De lessen zijn voor mij in de namiddag tot in de avond. Dat betekent dat ik 's ochtends gewoon mag uitslapen, wat ik dan ook doe tot een uur of 9 of 10. Heb trouwens een nieuwe klas erbij, om de dag een uur lesgeven in de avond. Gisteren mijn eerste keer. En ja hoor: alleen maar vrouwen!!! Wat is dat toch hier?? 12 stuks van tussen de 22 en 29 maar liefst. En ik heb mijn eerste VIP-student. Dat zijn de studenten die 1 op 1 les willen met een buitenlandse leraar. Deze dame had specifiek om mij gevraagd.. En laat dat nu net de knapste studente zijn die ik hier ben tegengekomen. Ja, 'life can ben good in Beijing'. Ik ga nog steeds elke dag uit eten.. of twee keer. Doorgaans heel gezond, maar ze hebben naast heel veel rare en vieze dingen, ook zo veel lekkere dingen op de kaart staan. Die is vaak zo uitgebreid!!! Dan krijg je een atlas op tafel met foto's (gelukkig) en dan blijft de ober er ook nog naast staan. Tegenwoordig laat ik hem gewoon wachten.
Daar zijn Chinezen erg goed in hoor... dat wachten. Een ander voorbeeld daarvan kreeg ik gisterenavond. We hadden zin om een biertje te drinken na een druk weekend. Er zou een nieuwe bar geopend zijn vlakbij een van de scholen (Sun-Village heeft twee gebouwen). Het was een echte club, de eerste in Changping. De vriendin van de eigenaar bleek een van mijn studentes te zijn. Gratis zuipen! Maar ze knallen hier wel ijs in de kannen bier. Dat drinkt niet echt lekker weg, maar je hebt minder kans op een kater omdat je toch genoeg water binnen krijgt! Er stond de hele avond een Chinees naast onze tafel... te staan en als mijn glas dan bijna leeg was: volschenken. En nieuwe hapjes blijven brengen. Blijft apart, zoveel mensen aan het werk. Omgerekend zouden bij Irodion er zo ongeveer 50 mensen in de bediening staan.. Geen gein.

Oh, nog even over de puppies. Dat zijn er dus 8 geworden. Bij de foto's kun je een kijkje nemen. Ze zijn heel blind en ze piepen bij het leven. De moeder maakt het goed, wel heel dun en ze is nu echt een bitch eersteklas! In het weekend is ze hier, maar dan ook niets of niemand is veilig voor haar. Onbekenden voor haar die over de vloer komen, zijn niet veilig. En de Chinese chauffeur die hier inwoont, heeft al een rabiës-injectie mogen halen. Ben dus eigenlijk wel blij dat ze er doordeweeks niet meer is. Sscheelt ook veel troep opruimen.
Heb trouwens ook al een keer of vier rondgereden over de Chinese wegen. Dat is echt een uitdaging. Niets geen automatische piloot. Continu opletten geblazen. Wel leuk hoor en nog niets geraakt!

Zo ik ga er van tussen. Heb een afspraak met een van mijn studenten. En vanavond ook weer plannen. Het is grappig hoe veel van de kleine dingen hier steeds weer op zijn plaats vallen. Ben ik een keer moe 's ochtends, valt mijn les uit. Twijfel ik of ik nog genoeg tijd om naar de sportschool te gaan, word ik gebeld of ik een uur later kan komen... Precies goed! Ja het gaat eigenlijk wel meer dan prima hier. Mis wel de hollandse humor. Oh, ja hebben jullie nog leuke liedjes die ik móet downloaden. Ik ben nooit zo goed in namen van liedjes geweest.... en ik ga een MP3 speler kopen binnenkort.. Wat is trouwens een MP4-speler?

Oke, ik ga er van tussen.. 'Places to go and people te meet!'

Het ga jullie goed en de massol!

PS. De internetverbinding blijft nog ruim een maand klote. Er zijn nog vier kabels stuk. Deze week zou er een gemaakt zijn.. en de rest pas over een maand. Dus eigenlijk geen hyves voor Gijs.

  • 22 Januari 2007 - 07:12

    Jelle:

    er mist een stukje tekst denk ik Gijs...verder weer leuk om te lezen :)

  • 22 Januari 2007 - 08:31

    Jelle:

    een MP4 speler is zeg maar de opvolger van de mp3 speler. Niet meer dan dat. Is hier in NL nog niet echt veel verkrijgbaar...

  • 22 Januari 2007 - 11:15

    Boy:

    Mooi verhaal man! Vooral dat stukje met die Rabies-injectie! Topperrrr!!!!

    Mp4 is gewoon een bestandsnaam! En een mp4 speler zal dus alleen mp4 bestandjes afspelen! Je kunt op Limewire ook op mp4 bestandjes zoeken. Ge kekt moar!

    Downloadtip: Guillermo & Tropical Danny - Kerstvakantie

    Veel plezier ermee!

  • 22 Januari 2007 - 11:46

    Boy:

    downloadtip 2:

    Robert Leroy - Hee ho Lingo

  • 22 Januari 2007 - 16:55

    Mark:

    Gijs!

    Hondsol ben je altijd al geweest, dus veilig zit jij wel. Leuk hoor, al die lieve kleine vrouwtjes met een fetish voor borsthaar... Ben je overigens ook erg lang daar? Dan weet je eens wat ik meemaak hier in Nederland!

    Overigens: The Fratellis - Chelsea Dagger, doet het prima, verder is ook altijd aan te raden: Huub Hangop - Je wordt weer vent, in de shoarmatent

    Overigens, mis je zaken als shoarma e.d.? Nou ja, ik hoor het graag!

    Take care, maatje,

    Mark

  • 22 Januari 2007 - 17:49

    Ivo:

    He Gijssie! Jij komt niets te kort zo te lezen.. Ik zou als ik jou was een MP5 kopen, dan ben je de rest al meteen een stapje voor!
    Aanraders:
    1.Frans Bouwer - Heb je even voor mij
    2.Guus Meeuwis - Het dondert en het bliksemd

    en
    3.Jessica Simpson - These boots are made voor walking

    'S kijken wat die kleine vrouwelijke chineesjes met hun heupjes kunnen!

    Veel plezier gozerd!

    Groet Ivo

  • 22 Januari 2007 - 20:34

    Andere Ivo:

    Ha Gijssie,
    Ik weet dat die Japanners gek waren van 'kinderen voor kinderen' liedjes. Miischien vinden de meisjes dat ook leuk.

    Jij vermaakt je wel, zo te lezen. Kun je die Chineze dames al uit elkaar houden?

  • 23 Januari 2007 - 09:54

    Cris B:

    Aaaaah, wat een poepies snoepies droepies poepies foepies goepies etc....


  • 27 Januari 2007 - 21:46

    Papa&mama:

    Dag lieve "dressboy",
    vlot het al een beetje met je "Chinese Wehkamp contract"!? Als er foto's verschijnen, zien wij die graag op deze site verschijnen. Wel met de kanttekening dat je in Chinese outfit de blits maakt.( een Chinese string mag natuurlijk ook)
    Hoe gaat het met het sporten en de kilo's? heb je al blokjes?
    Hier gaan er regelmatig, twee Duracell konijntjes met twee lange stokken aan de wandel! Liefst in het donker of op plaatsen waar men die konijntjes niet herkend! Dit alles noemen zij: zich voorbereiden op het langlaufen in de sneeuw van Bulgarije! Ja, ja!!!
    Ook bereiden wij ons hier voor op het feestje van 4 februari a.s. "Ridder Kees" houdt die dag hof op zijn kasteel te Woudrichem. Hij heeft een flinke club jonkvrouwen en jonkheren uitgenodigd om daar zijn "partijtje" te vieren.
    Het feest wordt in Chinese stijl afgesloten, zodat jij er ook een beetje bij kan zijn! De jarige job zal die dag ook voor de web-cam verschijnen, zodat jij hem in het Chinees kan toezingen. (goed idee? dan spreken we nog wel een tijd af!)
    Zo Gijs, wij gaan een lekker glaasje wijn drinken en toasten op jouw prima bezig zijn, ga zo door, zet 'm op, witte muizen.
    dikke zoen p&m



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Gijs

Ik verblijf voor 2,5 maanden in India voor mijn werk. Na mijn jaar in China is dit weer een ervaring waar ik af en toe wat over kwijt wil. Genoeg avonturen te beleven! Ik heb sinds kort ook mijn Skype geactiveerd, dus als je dat leuk lijkt: voeg me toe en dan regelen we via sms / whatsapp / email wel een mooi tijdstip om te bellen. Letten we wel even op de 4,5 uur tijdsverschil! Veel leesplezier! Gijs

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 35943

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 17 Januari 2015

Expat in Hyderabad

Landen bezocht: