2007, nieuwe ronde, nieuwe kansen - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu 2007, nieuwe ronde, nieuwe kansen - Reisverslag uit Beijing, China van Gijs Horn - WaarBenJij.nu

2007, nieuwe ronde, nieuwe kansen

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

08 Januari 2007 | China, Beijing

Met dank aan Jelle hier een nieuwe update van mij. Het spijt me dat het allemaal wat langer geduurd heeft, maar er zijn nog steeds een aantal sites waar ik echt niet op kom. Deze en hyves zijn de voornaamste. Het is juist een periode geweest waarin er heel veel is gebeurd en ik vind het dan ook jammer dat ik toch een aantal dingen zal moeten samenvatten danwel weglaten... Oke, we gaan beginnen:

De feestdagen zijn eigenlijk behoorlijk saai geweest in vergelijking met de tradities die ik in Nederland gewend ben. Het lijkt allemaal wel of ze er hier iets aan doen maar dat is slechts schijn. Want met een kerstmuts op is het nog geen kerst! Er zijn geen sociale activiteiten gepland, er is geen traditie in en er is ook helemaal geen vrij of zo. Datzelfde geldt voor Oud & Nieuw. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik en Kevin wel vrij hebben genomen/gekregen omdat het voor ons toch wel heeeeeeel erg belangrijke dagen zijn. Ahum. Dat vrij regelen gaat zowiezo al een stuk beter. Ik heb de laatste weken bijna meer vrij gehad dan gewerkt! Bevalt me wel. En ik heb inmiddels een netwerkje waarmee ik me eigenlijk zelden tot nooit meer verveel. Daarbij kan ik mezelf inmiddels ook genoeg entertainen als ik er eens een keer alleen voor sta, wat overigens zelden gebeurdt. Dan ga ik naar de sportschool, doe wat boodschappen en neem een massage… Er liggen hier een miljoen dvd’s (de meeste met een kwaliteit van 0,0), maar ook daar maak ik zelden gebruik van. Ik blijf niet op mijn kamer tenzij dat nodig is om te slapen bijvoorbeeld. De DVD’s zijn kosten hier een euro of zo, en zowel mijn huisgenoot als mijn baas slaan ze per dozijn in. Kevin en ik hebben er een gezellig huisje van gemaakt, van de teringzooi waarin ik het aantrof.. Schoenen uit, slippers voor iedereen, schoon.... de hond heeft een gezellig plekje. Dat moet ook wel, aangezien we er een aantal puppies bij gaan krijgen... ze begint nu flink aan te komen. Nog een maandje of anderhalf en dan hebben we Chinese puppies!! Ben benieuwd hoe die zullen smaken!!!

Voor de klas gaat het ook nog goed hoor, als ik een klas binnenkom dan is het vaak JEEEEEEEEEEEE!!!! Snap ik! (wel bij de kleine kinderen, hoor..) Niet slecht, aangezien ik het tot nu toe eigenlijk alleen nog maar ge-freestyled heb. Maar deze week ben ik aan mijn goede voornemens begonnen... Chinees leren en lessen voorbereiden... Ik heb nu genoeg plezier ernaast en tijd om dat te doen. Ik moet trouwens opschieten, want mijn lerares Chinees komt er zo aan..

Ik heb natuurlijk ook de toerist uitgehangen. Om te beginnen zijn we met vier man naar de schietbaan gegaan. Ik, Kevin, Leo: de Chinese chauffeur en een student Robin. We gingen met een illegale taxi waar er hier meer dan genoeg van rijden. De chauffeur wist wel waar het was. Een half uur later waren we er... NOT... Bij navraag wist ze het toch niet en had ze ons maar naar iets anders gebracht waar ze wel het adres van wist. Een natuurgebied waar ze zomer’s wel eens jagen.... Uh...wat?! Toen hebben we maar gewisseld van taxi en niet veel later waren we er, bij de schietbaan. Het had toen net gesneeuwd en het zag er eindelijk eens een keer niet grauw uit. De Chinezen zijn bijzonder adequaat in het sneeuwruimen dus inmiddels is er nog maar weinig van te zien. De volgende keer als het sneeuwt, ga ik zsm naar de Chinese muur.. dat moet dan prachtig zijn! Maar bij de schietbaan, was er een kamer met allerlei verschillende geweren en handwapens. Toen kwam er een Chinese en die had een lijstje, en vroeg welke we ervan wilde gaan schieten. We mochten overal uit kiezen.. Wel redelijk prijzig voor Chinese begrippen, maar ja je bent er maar een keer! Dus we gingen voor een shotgun, een baretta en een machinegeweer... “Anders nog iets?” vroeg ze...... Neen hoor dat is wel genoeg. Toen zei ze dat we ook een lucht-afweergeschut mochten gebruiken voor drie euro per kogel, die waren groter dan mijn wijsvinger!!!! Heel erg gaaf, maar ik hoef het nooit meer te doen. Ik was er trouwens heel slecht in!! Maar een kogel was raak... maar dat was er een meer dan mijn huisgenoot! We mochten alleen buiten bij het kleiduifschieten foto’s maken overigens..

Ik ben inmiddels ook naar twee grote culturele atracties geweest..De Lhama Tempel en de Mingh Tombes. Mooie foto’s hoor!!!! Ik ben naar de film geweest naar een echte Chinese kaskraker, heeeeeeeel erg gave actie-scenes. Heb beter conact met de bazen, die overigens behoorlijk depressief zijn op het moment. Maar dat is wel mooi want met een beetje aandacht krijg ik dus alles vrij wat ik maar wil!! We gaan trouwens met het Chinese Nieuwjaar (18 feb) voor 10 dagen naar de ‘hometown’ van onze baas. Dat is flink noordelijker, richting Wladiwostok!!! Maar deze stad schijnt beroemd te zijn om haar warm waterbronnen. Dus we gaan zwemmen en genieten. De ouders van onze baas schijnen nu al bezig te zijn met het voorbereiden met eten... Oke, dat kan wel, want ik ben gestaag aan het afvallen. Heb net mijn sportschool-abonnement verlengd met een jaar!! Ja, dat was gewoon voordelig.. 80 euro. Wat ik al zei, alleen voor de douche en de sauna zou het al een goed idee zijn. En Boy het is idd een goede plek om mensen te ontmoeten. Kreeg laatst een spontane Yoga-les van iemand! Ja ik vermaak me wel....

Ik heb nog honderd andere dingen die ik kwijt wil, maar ik bewaar ze voor de volgende keer. Die zal minder lang op zich laten wachten hoor! I promis...

Ik wens jullie een gezond, gelukkig, uitdagend, liefdevol en succesvol 2007 vanuit een steenkoud Changping, Beijing, China, Andere kant van de wereld.....

Dikke zoen!

Gijs

PS. Hebben de leraren onder jullie nog leuke ideëen voor spelletjes die we in de klas kunnen spelen met de kinderen???... en we hebben weinig tot geen materiaal......

  • 08 Januari 2007 - 12:47

    Frans:

    Jahhhhh, Ni hao Gijssie ben de eerste!! Heb je niet met een bazooka op een koe kunnen schieten of met een uzi op een stel kippen?? Er staat me iets van bij dat dat ook een van de mogelijkheden is??? Hier alles ok. Ben blij dat je je draai hebt gevonden, vanaf nu wordt het dan ook alleen nog maar leuker. Bovendien die lama tempel was wel ok maar die ming tombs??? Ik was er niet kapot van, maar van de wandeling dan weer wel...
    Gijssie het beste en hoop je binnekort weer ff te spreken op msn.
    Zai Jian!!

  • 08 Januari 2007 - 14:32

    Masja:

    he gijssie,
    de spelletjes laat ik over aan de basisschool leraren.... he dat klinkt lekker die warmte bronnen; en al helemaal goed dat je je ook gaat inzetten voor het waarborgen van de kwaliteit van het onderwijs..... ;-) Pas op hoor, want mijn scriptie zal gaan over de rol van educatie in India- en kwaliteit is vitaal voor het vertrouwen in sociale mobileit.... Ach, ik bedoel, probeer maar veel uit je ervaring te halen, want je kan alles weer terug naar huis meenemen. Veel plezier ook met de nieuwe uitjes (en pas inderdaad op voor de dvd's, ik ben na alle zes episodes van pride and prejudice nu verliefd op Colin Firth, en ik denk dat dat ook niet echt een toekomst heeft :-( )
    liefs m

  • 08 Januari 2007 - 14:42

    Epko:

    Ha di Gijs, jij ook een allemachtig prachtig 2007 gewenst. Leuk om weer van je te horen. In oosterhout weinig bijzonders te melden.
    Hou je 'taai taai '( = chin. voor lenig)

    vr gr
    epko

  • 08 Januari 2007 - 14:59

    Boy:

    Dude!

    Het klinkt allemaal in orde dacht ik zo! Wat gaaf zeg dat schieten! Ik had je eerder al een mail gestuurd en veel is er niet veranderd! Fijn dat het goed met je gaat. Ja en die sportschool he...?!?! je trouwens ook gewichten of doe je ook cardio? Ontzettende Schwarzenegger....!!! We skypen snel weer.

    Hier nog wat exclusieve tips: Zakdoekje leggen, stoelendans, tikkertje, blokjesvoetbal, Nieuwsquiz, verstoppertje, galgje (op papier!), apekooien en speurtocht etc etc etc! Voor meerdere tips ben ik je graag van dienst!


    Vriendelijke groeten

    Boy

  • 08 Januari 2007 - 15:58

    Jelle:

    Bericht van de webmaster (Jelle). Gijs kan dit allemaal niet lezen aangezien hij in het bericht al gezet had dat hij niet op deze site kan komen. En voor de slimmerikken ik heb dus voor hem bovenstaand bericht geplaatst. Willen julie hem toch een bericht sturen, stuur dan een email. Zal proberen onderstaande berichten door te sturen naar Gijs.

  • 08 Januari 2007 - 18:05

    Boy:

    En bedankt Jelle!

  • 08 Januari 2007 - 18:14

    Jip:

    @masja; 'pride&prejudice' is dat het vervolg van 'little house on the prairie'?
    ...als we Gijs hier niet te pakken kunnen krijgen houden we elkaar wel bezig...

  • 09 Januari 2007 - 06:19

    Gijs:

    Gemiddeld eens in de week lukt het me om deze site te bekijken.. maar de beheerpagina kom ik niet op. Dus wees gerust: ik zie wat jullie schrijven. Nu ga ik verder met genieten!!

    Weetje van de dag: blinde Chinezen krijgen op school hoofdzakelijk masseer-les. De meeste blinden in China zijn dan ook masseur.

  • 09 Januari 2007 - 08:41

    Cris B:

    Idee voor in klas: Cirtaki dansen voor aanvang van de lessen!

    "keep moving, keep fit"

    Suc7

  • 09 Januari 2007 - 21:11

    Fam. Gorisse:

    Hoi Gijs,
    eindelijk jou pagina gevonden. wij wensen je
    al het goede voor het nieuwe jaar, misschien wel
    wat laat maar misschien nog op tijd voor het chineese nieuwjaar.

    groetjes

  • 10 Januari 2007 - 22:22

    Frans:

    Gijs, Boy heeft gelijk. Chinezen zijn idd dol op stoelendans... Ooit een keer met personeel gedaan in het JW Marriott Shanghai, ze vonden het fantastisch (dit waren volwassen Chineesjes.., laat staan kinderen.) en het leukste is als je dan gewoon Andreetje Hazes op zet...
    Kijk maar... tot snel!

  • 12 Januari 2007 - 12:57

    Tonny:

    lieve gijs ikheb je verhalen gelezen klinkt erg goed volgens mij begin je aardig je plek te vinden laat je niet al te vaak masseren en eet maar geen puppyvlees hier is alles oke heb vanaf 1 febr. een vast kontrakt op mijn werk gekregen heerlijk ik blijf je volgen dikke kus tonny

  • 13 Januari 2007 - 11:37

    Brenda:

    Hey Gijsie,
    Hoewel je al een tijd in China zit, is dat pas mijn eerste bericht (schaam, schaam). Al je berichten wel gelezen en zie dat je steeds enthousiaster wordt. Hou dat vol, en ook sat sporten vol houden hoor! Ik doe het je niet na ;)
    Geniet van alle avonturen daar en blijf ons op de hoogte houden!
    xx bren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Gijs

Ik verblijf voor 2,5 maanden in India voor mijn werk. Na mijn jaar in China is dit weer een ervaring waar ik af en toe wat over kwijt wil. Genoeg avonturen te beleven! Ik heb sinds kort ook mijn Skype geactiveerd, dus als je dat leuk lijkt: voeg me toe en dan regelen we via sms / whatsapp / email wel een mooi tijdstip om te bellen. Letten we wel even op de 4,5 uur tijdsverschil! Veel leesplezier! Gijs

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 35956

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 17 Januari 2015

Expat in Hyderabad

Landen bezocht: