Happy New Year! - Reisverslag uit Haiderabad, India van Gijs Horn - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Haiderabad, India van Gijs Horn - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

02 Januari 2015 | India, Haiderabad

Een avontuurlijk en intens 2015 toegewenst iedereen! Niet de eerste keer dat ik niet in de buurt was met de feestdagen, maar het voelde soms wel erg ver van huis dit jaar. Alle zakenlui hebben het hotel verlaten op een enkele cheesehead na. Al heb ik mijn oude kamer toch ook gedag moeten zeggen op kerstavond. De airco vond het nodig om stuk te gaan en mijn kamer blank te zetten. Ik ben tegenwoordig daarom op de 18e verdieping terug te vinden. Nu met balkon!

Vanwege het gegeven dat ik nu meer dan 50! nachten in dit hotel ben, heeft mijn membership ook een nieuwe status gekregen. Met die status is vanaf heden ook de 'executive lounge' voor mij toegankelijk. Eerste complementary cocktailhour met snacks achter de rug op 1e kerstdag. Mooi begin van een korte avond :-)

Na 2e kerstavond diner bij collega's, heb ik me dag erna kunnen gaan voorbereiden op de trip naar Goa. Tegen mijn verwachting in heeft de luchtvaartmaatschappij het toch volgehouden tot en met mijn terugvlucht. Wel re-scheduling én vertraging, maar dat is natuurlijk beter dan uiteindelijk niet gaan. Was me een tripje wel. Ik vind het een mix tussen Ibiza, Thailand en Rhodos. Feit dat ik die vergelijking kan maken, is al geniaal natuurlijk!

In Goa is het erg gemakkelijk gebleken om mensen te ontmoeten en verschillende feesten te bezoeken. Daarbij is een scooter erg handig, want de afstanden zijn groot. Wel weer kak om een scooter bij je te hebben op de terugweg: drank is namelijk drie keer goedkoper dan in Hyderabad. Dat Sunburn festival was ook enorm gaaf. Veel zaken hetzelfde als de festivals in Nederland, maar ook genoeg verschillen. Met name dat de mensen pas erg laat komen. Het begon om 12 uur 's middags tot 22:00 uur. Erg frappant dat het eigenlijk pas om 19:00 druk begon te worden. Maar als ze dan ook binnen waren, dan waren ze ook echt heel gelukkig om er bij te zijn. Dat massale en schaamteloze genieten zie ik niet zo heel snel terug op Awakenings. Ik heb dit keer naast foto's ook een aantal filmpjes toegevoegd. Die zeggen wel genoeg, denk ik. Oh ja, en mooi strand ook. Dat is geen straf om daar een dagje op een strandbed door te brengen.

Laat op de 30e teruggekomen en na één dagje werken, weer een lang weekend. Welk begon met een oud/nieuwjaar's feest hier in het hotel met nog een Nederlandse collega. Geen vuurwerk, maar genoeg beats, eten en diverse drankjes. Hetgeen ik niet vergeten ben, was onvergetelijk!

Ondertussen blijft het weer hier onverminderd warm en zonnig. "s Avonds zakt het kwik naar 12, 13 graden. Dat is voor dit gebied een diepterecord en dit betekent bivak-mutsen en vuurkorven om de handen te verwarmen. Het laat mij in ieder geval al wennen aan grotere temperatuurverschillen, hetgeen ik over twee weken wel nodig zal hebben. Het is niet zo dat ik aan het aftellen ben, maar de 17e komt nu wel snel dichterbij.

Tot gauw.

  • 02 Januari 2015 - 15:38

    Frans:

    Heppie niewjeer!! Jij bent misschien niet aan het aftellen maar wij wel...

  • 02 Januari 2015 - 15:39

    Frans:

    PS vergeet je niet de authentieke lokale "snacks" mee te nemen? Mark kijkt er vast alweer naar uit... X

  • 03 Januari 2015 - 14:23

    Masja:

    Mooie manier om het land aan de hand van dance feestjes te leren kennen! fijne tijd nog, een avontuurlijk begin is het zeker alweer geworden.
    Een spetterend en gezond 2015 gewenst!

  • 05 Januari 2015 - 22:17

    Papa En Mama:

    Hoi Feestneus!

    Hier is inmiddels 2015 al weer 5 dagen oud, zit er een pensionaris op de bank en heeft mama weer schone voetjes! Na de Hermitage, Amsterdam lichtjes route, Ziggo Dome (Fantasia), het Efteling Theater en vijf dagen Berlijn zijn we weer fris en fruitig aan de slag en bereiden we ons al stilletjes voor op.....Carnaval!
    Gelukkig mét jou in waarschijnlijk een prachtige, kleurrijke India creatie??????????
    Zijn nu toch "zachtjes" aan het aftellen begonnen. In Barendrecht daarentegen zeer luidruchtig vermoeden we !
    Nog fijne, werkzame, leerzame, resultaatvolle dagen en ......
    WEES EEN HEER IN DAT INDIA VERKEER!!!!!!!!!!

    liefs, papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Haiderabad

Gijs

Ik verblijf voor 2,5 maanden in India voor mijn werk. Na mijn jaar in China is dit weer een ervaring waar ik af en toe wat over kwijt wil. Genoeg avonturen te beleven! Ik heb sinds kort ook mijn Skype geactiveerd, dus als je dat leuk lijkt: voeg me toe en dan regelen we via sms / whatsapp / email wel een mooi tijdstip om te bellen. Letten we wel even op de 4,5 uur tijdsverschil! Veel leesplezier! Gijs

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1839
Totaal aantal bezoekers 35902

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 17 Januari 2015

Expat in Hyderabad

Landen bezocht: