Arrival in Hyderabad, India - Reisverslag uit Haiderabad, India van Gijs Horn - WaarBenJij.nu Arrival in Hyderabad, India - Reisverslag uit Haiderabad, India van Gijs Horn - WaarBenJij.nu

Arrival in Hyderabad, India

Door: Gijs Horn

Blijf op de hoogte en volg Gijs

05 November 2014 | India, Haiderabad

Hallo iedereen,

Van papa en mama heb ik een prachtig boekje meegekregen om wat indrukken aan het papier toe te vertrouwen. Met dat in gedachten ben ik nog even naar mijn oude China weblog gegaan om te kijken of die het wellicht nog deed. Het ziet er wat anders uit, maar het lijkt erop dat die nog actief is. Ik meen zo meer geliefden te bereiken met wat ik meemaak, dus daarom deze digitale weg om wat van mijn ervaringen in Hyderabad te delen.

Skype zou ook moeten werken, dus zoek me daar ook gerust op. Wellicht het best om dan even via ander communicatiemiddel een tijdstip af te spreken.

Dat was de intro en nu back to business! Want daar ben ik dan ook voor gekomen. Ik verblijf 2,5 maanden in Hyderabad voor Deloitte. Wilde altijd eens als expat naar het buitenland, maar dat dit nu India moest worden... dat had ik ook niet gedacht.

Na het afscheid nemen op Schiphol van mijn Mimi, mocht ik in de A380 naar Dubai. Wat een luxe en groot vliegtuig is dat! Ryan Air wordt nog lastig te accepteren in het vervolg. In Dubai had ik mijn klok een uur te weinig vooruit gezet, waardoor ik dacht dat ik voldoende tijd had. Tot het final call omroepbericht wel te verstaan. Niet dat ik hoefde te rennen, maar ik was wel de laatste. Just making an entrance, I guess.

In Hyderabad aangekomen, werd ik opgewacht door een chauffeur met een bordje. Niet zo'n draaiende op een stokje, maar met mijn naam. Vochtig handdoekje en een flesje water erbij en dan naar het hotel. Naast de warmte, die redelijk goed te doen is voor 32 graden, viel met name het rotsachtige landschap met grote keien op. Heb me laten vertellen dat dit oud-vulkanisch gebied is.

Bij het Westin hotel aangekomen, viel me meteen op hoe goed het expat leven hier is geregeld. Met bijzonder veel luxe wel te verstaan temidden van typische drukte die India kenmerkt. Hoog 'don't drive here' gehalte natuurlijk. Het hotel ligt in een 'compound' dat is afgesloten voor de gewone man, met veel security mensen poorten. Dit betekent voor praktisch dat elke taxi wordt gecheckt op bommen - met van die spiegels onder de auto loeren. Tevens moet ik bij binnenkomst in het hotel altijd door de scanner zoals op het vliegveld. Het gebied heet 'High Tech City' en is het Sillicon Valley van India. Heel veel grote kantoorcomplexen die goedkoop kunnen worden opgericht hier door de grote multinationals op deze aardkloot: Facebook, Accenture, banken en Deloitte. Die kantoren gaan voor volume en niet voor hoogte. 500 man per verdieping doorgaans in van die Amerikaanse hokjes. Het Westin hotel van 25 verdiepingen is daarmee volgens mij het hoogste gebouw.

Zelf zit ik op de 13e verdieping in een onwijs mooie kamer. Ik zal een volgende keer een verhaal wijden aan het hotel... en wellicht ook speciaal eentje aan het ontbijtbuffet. Dat is namelijk een criminele bedoeling. Sluit ik nu af met een kleine ervaring gisterenochtend:

Deloitte heeft verschillende kantoorgebouwen. Blok A t/m H (voor 16.000 man). Ik moet bij G-block zijn. Die liggen niet naast elkaar. A-D liggen aan de Deloitte-drive. Mijn tuk-tuk chauffeur wist zeker dat hij goed zat en zelfs de security man aan de deur bevestigde dat ik bij G-block was. Maar op de 4e verdieping leek niets op de dag ervoor. Was dus idd C-block. Half uurtje later op het werk dus. Ik ga nu gauw naar werk, maar eerst een grote G op een briefje schrijven!

Tot gauw.

Liefs,
Gijs

  • 05 November 2014 - 09:13

    Boy:


    Maatje,

    Fijn om via deze weg van je te horen!

    Succes met alle werkzaamheden en plan me op een rustig moment maar in om te skypen.

    Take care!

  • 05 November 2014 - 10:03

    Masja:

    Brings back memories - heerlijk toch als niemand weet waar jij moet zijn.
    Wat je wel eens kunt doen, is vragen of je tuk tuk driver zin heeft je iedere ochtend op dezelfde tijd op te halen voor een vast bedrag. Dan hij heeft een vaste klant, en hoef jij niet meer te leuren en de weg te wijzen.
    Alternatief: print een kaart uit, leer de weg, en instrueer je driver. Siedaa = rechtdoor, Left lennaa = ga links, Right lennaa = ga rechts, en bas = stop / genoeg. Dat laatste kun je overal voor gebruiken, als iemand je drinken inschenkt, eten opschept, aan je kop zeurt, nou je begrijpt t wel.

    Voor ontbijt, en dan houd ik op met tips hoor, kun je maar beter zo snel mogelijk Indiaas leren eten, of je eigen cereals kopen met melk. Lekker Indiaas ontbijt is aloo paratha met curd en pickel (aloo = aardappel, paratha is dikkig gelaagd warm brood, en curd is yoghurt. Pickel is zuur-pittige smaakpasta), of een samosa. Die heb je vast al eens gezien. Een gefrituurde buitenlaag met erin aardappel en erwten enz. Veilig, smaakvol en vullend.
    Zo te horen heb je nog geen koffie gedronken ;-)

    Veel plezier broertje!
    Liefs,
    Masja

  • 06 November 2014 - 10:41

    Je Vader Of Je Moeder:

    Fijn dat je weer zo HORNy door India dwaalt.
    Leuk om het op deze manier te delen met iedereen.
    Wij zijn aan het investeren in de economie.
    We hebben sinds gisteren 2 e-bikes .
    Lekker ontspannen fietsen het komende weekend.

    Liefs en tot weer gauw.

    K en M

  • 07 November 2014 - 13:24

    Crispijn:

    Maatje,

    Ik snap het niet meer. Heeft Deloitte voor 16.000 man blokken A-D of D-H? Of A-G en welke verdieping dan? De 4de? In blok D of G? Werken er zoveel mensen bij Deloitte? Of alleen in India?

    Succes man en we hebben contact!




  • 09 November 2014 - 14:35

    Jip:

    wat zit je mooi man! leuk om via Facetime te zien.
    gooi er maar gauw wat foto's op!


    maar als Guus volgende week niet wint tegen Letland stopt hij ermee!

  • 09 November 2014 - 22:17

    Mama:

    Heerlijk, Gijs, je come-back op nu.nl!
    Leuk om je zo te volgen.
    Hier staat het leven gelukkig ook niet stil.
    Gisteren weer een fantastische Amsterdam dag beleefd.
    Albert Cuyp afgestruind, de Rai met de "Irish Ladies"bezocht, daarna opzoek
    naar Masja en Peter in een Amstelveense kroeg en vervolgens heerlijk met z'n viertjes
    sushi gegeten. Helaas, maar... vier rondjes! Dat kunnen Mimi en jij beter!
    Maar goed we blijven oefenen.
    Voor nu welterusten, morgen staat niet mijn chauffeur om 8.00 uur voor de deur, maar wel mijn
    stalen ros in de tuin en 30 kinderen te trappelen!

    Houd je haaks, doen wij dat ook en geniet ervan!
    liefs, mama en ook van je vader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Haiderabad

Gijs

Ik verblijf voor 2,5 maanden in India voor mijn werk. Na mijn jaar in China is dit weer een ervaring waar ik af en toe wat over kwijt wil. Genoeg avonturen te beleven! Ik heb sinds kort ook mijn Skype geactiveerd, dus als je dat leuk lijkt: voeg me toe en dan regelen we via sms / whatsapp / email wel een mooi tijdstip om te bellen. Letten we wel even op de 4,5 uur tijdsverschil! Veel leesplezier! Gijs

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 35901

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 17 Januari 2015

Expat in Hyderabad

Landen bezocht: